JA. De inköpsavtal som finns i tjänsten ger lägre priser och ofta bättre faktura- och leveransvillkor. Vi sätter press på leverantörer och vår förhandlingsstyrka växer för varje ny användare. Normalt kan ett fristående företag inte få motsvarande avtal på egen hand.
Vi fokuserar också på etablerade behovsområden och väljer företrädesvis större och välkända leverantörer. Det ger dig som användare adekvat sänkta kostnader för befintliga behov och det ger trygghet att utbud och kundservice håller hög standard. Fördelarna för våra användare är därför inte bara sänkta kostnader utan trygghet och tidsbesparing.
Teknikföretagen Plus är en tjänst som upphandlar och tillgängliggör inköpsavtal till förmån för medlemsföretag i Teknikföretagen.
Ja och nej. Det är bara aktiebolag, handelsbolag och ekonomisk förening som kan anslutas till Teknikföretagen. Enskilda firmor och privatpersoner kan tyvärr inte anslutas.
Om du är anställd hos ett företag som är med i Teknikföretagen finns flera inköpsavtal du kan använda privat. T.ex. årskort på gym, hotell och glasögon/solglasögon. Be din arbetsgivare reda på hur du gör. Är du osäker kan även du som är anställd kontakta oss på supporten.
Kontakta leverantören och hänvisa till fakturan. Om du fortfarande har problem, kontakta kundtjänst.
Teknikforetagen Plus och Teknikföretagen tar inte del i den juridiska relationen i köp/sälj av varor och tjänster i de inköpsavtal som presenteras i webbportalen. Vi framförhandlar prisnivåer och avtalsvillkor. Övriga villkor är leverantörens vid var tid gällande köp- och leveransvillkor. Det är därför alltid upp till dig som köpare att avgöra om du ska ingå en kundrelation med leverantören.